De Kunstenaars

Hans Dillesse
Hans Dillesse
schilder/graficus

Hans Dillesse is verknocht aan de houtsnede. Hij heeft daarbij een voorkeur voor de reductietechniek, de techniek van 'geen weg terug'. Wat is weggesneden, blijft weg. Hoewel hout behoorlijk weerbarstig kan zijn, schuilt voor Dillesse de aantrekkingskracht juist in de vrije en spontane manier van werken. Hij is niet op zoek naar precieze lijnen, integendeel, de vlakken van zijn houtsneden ogen soms haast abstract maar zijn dat niet.

Aly Grelling
Aly Grelling
collagraphs / schilderijen

Ruim 35 jaar geleden is kunstenares Aly Grelling begonnen met aquarelleren. Momenteel zie je deze techniek nog steeds terug in haar (grote) schilderijen in acryl- en olieverf.
Vele dunne, glacerende lagen afgewisseld met dekkende gebruikt ze over elkaar heen om een gelaagdheid en diepte in haar werk te krijgen met veel kleur.
Haar onderwerpen vergroot ze sterk uit waardoor deze beelden in meer of mindere mate een abstractie krijgen. 

James de Jong
James de Jong
music designer / soundscapes

James de Jong is een jonge muzikant en muziek-ontwerper die zich voornamelijk specialiseert in ambient muziekproductie en performance. In zijn maakpraktijk houdt hij zich bezig met projecten als Ruisgenoten, waarmee hij volledig geïmproviseerde performances van zes uur of meer speelt met live elektronica, of MOR: een samenwerking met Poolse vocalist en componist Sofinka Imiela en producer Marie de Koning, een band met een donkere post-pop sound.

Naast zijn maakpraktijk houdt hij zich bezig met kunstonderwijs en onderzoek in de kunsten, met een focus op creativiteitstheorie, serendipiteit, en fenomenologie in maakprocessen.

Trienke Nieweg
Trienke Nieweg
schilderen / tekenen

De werken van Trienke Nieweg verwijzen enerzijds naar het materiaal en de handeling zelf en anderzijds zijn de werken abstracties van natuurprocessen. Daarnaast kiest Trienke vaak voor zwart-wit en ritmische samenstellingen. Voor haar staat zwart-wit voor een directe visuele ervaring, tijdloosheid en eindeloosheid. Als ze kleur gebruikt is dit een bewuste keus. Kleuren worden vaak met allerlei inhoudelijke aspecten geassocieerd.
In de expo Mens en Natuur Op Dreef, is het abstracte ritmische werk minder abstract en doet kleur z'n intrede. De werken worden getoond onder de titel Kleur bekennen....ontkennen?
Ze verwijzen nu naar actuele thema’s, maar geven geen (eind)conclusie. 

Monique Polman
Monique Polman
keramische objecten

Monique Polman is gefascineerd door Natuur Historische musea en rariteiten-kabinetten, insecten- verzamelingen en ’Potten op sterk water’, met de meest bijzondere vondsten uit verre oorden. Ze gebruikt glazen potten, uit musea, om nieuwe creaties van keramiek te maken geïnspireerd op de natuur.
"Ik vind het fijn als mensen, ‘met hun neus tegen het glas’ kijken en zelf gaan fantaseren wat ze in mijn werk zien, Is it a Bird, Is it a Plane, no it’s ….."

Hans Rademaker
Hans Rademaker
meubelontwerper

Hans Rademaker ontwerpt en maakt voornamelijk meubels in opdracht. Dat kan zowel in hout zijn alsook in staal. Hij heeft een grote voorliefde om beide materialen te combineren omdat ze elkaar zo mooi versterken. Functionaliteit en gebruiksgemak zijn belangrijk maar ook schoonheid en bijzondere details zijn wezenlijk bij zijn werk.
Zo af en toe is er tijd en ruimte voor een eigen project waarin milieu en samenleving vaak een rol spelen; zoals “Left Over”. Overgebleven restmaterialen worden mooie nieuwe dingen. 

Anneke Schollaardt
Anneke Schollaardt
beeldhouwen / edelsmid

Anneke Schollaardt werkt als beeldend kunstenaar en edelsmid met metaal in de breedste zin van het woord. In essentie gaat het zowel in haar grote als in haar kleine beelden en sieraden om de verbinding van de mens in relatie tot de omgeving. Dit betreft enerzijds de tastbare omgeving als ook de energetische relatie die wij hebben met onze omgeving, aangezien wij allen onderdeel zijn van het mysterieuze grote geheel waarvan ons leven deel uitmaakt.

Saskia Koster

Saskia Koster

installaties

In installaties, foto’s en 2,5 D-werk kopieert en reproduceert Saskia Koster elementen uit de bebouwde omgeving. Voornamelijk onderdelen die over het algemeen niet prominent in het oog springen. Ze dragen iets, ondersteunen of dienen een ander belang in het geheel. Mét het uit de context halen, valt de oorspronkelijke samenhang weg. Koster bouwt met oud bouwmateriaal, folies, tape en prints van foto’s en/of tekeningen een nieuw geconstrueerde omgeving.

AI Website Builder